看完宇宙兄弟後,癡迷了這首歌,
一天來的五遍都不膩,
OH! coldpaly真是深得我心啊!!!



Every Teardrop Is a Waterfall 

I TURN THE MUSIC UP, I GOT MY RECORDS ON
我將音樂打開 播放我的唱片
I SHUT THE WORLD OUTSIDE UNTIL THE LIGHTS COME ON
將世界阻絕在外 直到日光出現
MAYBE THE STREETS ALIGHT, MAYBE THE TREES ARE GONE
也許是街燈裝飾 也許是消失的樹
I FEEL MY HEART START BEATING TO MY FAVOURITE SONG
感覺心跳開始跟著最愛的歌曲打節拍

AND ALL THE KIDS THEY DANCE, ALL THE KIDS ALL NIGHT
所有的孩子都在跳舞 跳了一整夜
UNTIL MONDAY MORNING FEELS ANOTHER LIFE
直到週一清晨 又回到現實人生
I TURN THE MUSIC UP, I'M ON A ROLL THIS TIME
我將音樂打開 好運滾滾而來
AND HEAVEN IS IN SIGHT
天堂就在眼簾之外

I TURN THE MUSIC UP, I GOT MY RECORDS ON
我將音樂打開 播放我的唱片
FROM UNDERNEATH THE RUBBLE SING A REBEL SONG
從底下傳來 瓦礫唱著反動歌曲
DON'T WANT TO SEE ANOTHER GENERATION DROP
不想看見另一個世代淪落
I'D RATHER BE A COMMA THAN A FULL STOP
我寧願是個逗點 而不是個終點句號

MAYBE I'M IN THE BLACK, MAYBE I'M ON MY KNEES
也許我身穿黑衣 也許我正屈膝
MAYBE I'M IN THE GAP BETWEEN THE TWO TRAPEZES
也許我正身處兩座高架之間的鴻溝
BUT MY HEART IS BEATING AND MY PULSES START
但我的心臟在鼓舞 脈搏開始啟動
CATHEDRALS IN MY HEART
王道自在我心中

AND WE SAW OH THIS LIGHT I SWEAR YOU, EMERGE BLINKING INTO
我們看見這道光 我發誓是你隱約從中現身
TO TELL ME IT'S ALRIGHT
跟我說沒有關係
AS WE SOAR WALLS, EVERY SIREN IS A SYMPHONY
當我們飛越高牆 每道警報宛如交響曲
AND EVERY TEAR'S A WATERFALL
每行眼淚都像流瀉飛瀑
IS A WATERFALL
流瀉的飛瀑

SO YOU CAN HURT, HURT ME BAD
你可以狠狠的傷害我
BUT STILL I'LL RAISE THE FLAG
我仍會揚起旗幟揮舞

IT WAS A WA WA WA WA WA-ATERFALL
好似奔騰的瀑布
A WA WA WA WA WA-ATERFALL
誰都止不住

EVERY TEAR, EVERY TEAR
每行眼淚 每行眼淚
EVERY TEARDROP IS A WATERFALL
每滴淚珠 都是流瀉的飛瀑







MV LOOK!





 

 

 

arrow
arrow

    YiShan 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()